«یورگن کلینزمن»،  ستاره سابق تیم ملی آلمان پس از پایان دیدار ایران و ولز اظهارات عجیب و غریبی داشت!

 پاسخ دندان‌شکن پیشکسوتان فوتبال ایران به گزافه‌گویی‌های کلینزمن

پس از برد ایران در مقابل ولز، کلینزمن در برنامه شبکه بی بی سی دست به تخریب و توهین تیم ملی ایران و فرهنگ کشورمان زد. ماجرا از این قرار بود که مجری برنامه از سرمربی سابق تیم ملی آلمان پرسید: تو قبل از بازی پیش‌بینی کردی که ایران این بازی را طوری پیش‌ می‌برد که تفکر خودش را نشان بدهد و دقیقا هم این کار را کردند. به لحاظ داوری هم شانس با آنها یار بود. اتفاقاتی که در بازی قبل رخ نمی‌داد؟ یورگن کلینزمن هم جواب داد: بله. این فرهنگ و روش کار آنهاست‌ و برای همین کارلوس کی‌روش را دارند. او برای تیم ملی ایران مناسب است؛ او در آمریکای جنوبی نتوانست کاری کند، با کلمبیا نتوانست صعود کند و مصر را هم به جام جهانی نرساند و دقیقا قبل از جام جهانی به ایران برگشت و کشوری را هدایت کرد که مدت زیادی مربی آن بوده است. این تصادفی نیست و از روی عمد است. این بخشی از فرهنگ و بازی آنهاست؛ می‌دیدید داور را فریب می‌دادند و نیمکت آنها مدام شلوغ می‌کرد و کنار زمین به خط نگهدار یا داور چهارم شکایت می‌کردند. نتیجه مسابقه با داوری دیگر می‌توانست متفاوت باشد. بازیکنان ایران پنج نفری دور داور بودند و این به سود ولز!

مجری بی بی سی هم که به شدت در خشم و عصبانیت از برد ایران بود، مجدد کلینزمن را تحریک کرد، سرمربی سابق آمریکا ادامه داد: با صورت و احساسات‌شان داور را فریب می‌دادند. داور چهارم بعد از این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخوردهای کوچکی با آنها داشت که ما حتی نمی‌دیدیم. این بخشی از فرهنگ آنهاست. کاری می‌کنند که تمرکزت را از دست بدهی و ندانی چه چیزی برایت مهم است. این داور گواتمالایی بود که برای آمریکا ۶ سال کار کرده بود و خب با تیم‌هایی مثل کاستاریکا کار کرده و این رفتارها هم به فرهنگ آنها می‌خورد. با آدم‌های اطراف خود می‌جنگند، جنجال می‌کنند.

در مقابل کی روش، سرمربی تیم ملی ایران هم در جوابیه ای در واکنش به بی‌احترامی اسطوره آلمان گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند اتحاد ما را خدشه‌دار کند. دوست داریم تو را به‌عنوان مهمان به کمپ تیم‌ ملی دعوت کنیم تا با بازیکنان ایران آشنا شوی.

به دنبال این ماجرا نظر چند تن از پیشکسوتان فوتبال ایران را درباره این بی احترامی و اظهار نظر جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

حنیف عمران زاده، بازیکن سابق استقلال تهران گفت: در تمام فوتبال های جهان بازیکنان با داور برخورد و گفت وگو دارند. بچه های تیم ملی هم برخورد خاصی با داور نداشتند. این یک موضوع مرسوم در فوتبال جهان است. خیلی نباید به نظر کلینزمن بها دهیم و باید از کنارش رد شویم. معمولا وقتی در جایی انسان را قضاوت می کنند بیشتر مواظب رفتارش است. اگر بازیکنان ما خشن یا احساسی بازی می کردند و با داور برخورد بدی می کردند تا الان همه اخراج شده بودند و بازی ها به نفع تیم مقابل تمام می شد! بازیکنان اسپانیا_آلمان هم در بازی دیشب با داور برخورد می کردند و نظر می دادند چرا به آنها چیزی نمی گویند؟

همچنین وحید قلیچ، دروازه بان پیشین پرسپولیس بیان کرد: در فوتبال اعتراض وجود دارد و بازیکنان حق اعتراض به داور را دارند. گاهی نیاز به اعتراض بازیکنان هست تا داور حواس جمع تر قضاوت کند. صحبت کلینزمن از پایه و اساس اشتباه است. به نظرم کی روش بهترین پاسخ را به او داده است.

محسن یوسفی، بازیکن سابق استقلال تهران و پدیده مشهد گفت: نباید صحبت کلینزمن را بزرگ کنیم و پر و بال دهیم. بهتر است با رفتار و کردارمان اظهارات خلاف واقع او را به جهان ثابت کنیم. باید درجام جهانی صرفا فوتبال خودمان را با تمرکز بازی کنیم تا همه ببینند و نقض این صحبت به همه ثابت شود.

منصور رشیدی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۳۶۳، بی احترامی کلینزمن به فرهنگ ایران را محکوم کرد و افزود: بیگانگان حق صحبت درباره ایران و ایرانی را ندارند. فرهنگ و تمدن ایران نسبت به آنها بسیار بیشتر و غنی تر است. هر مشکلی در ایران هست به خودمان ارتباط دارد امثال کلینزمن حق صحبت درباره ایران و شرایط ایران را ندارند. کی روش بسیار خوب و دندان شکن پاسخ او را داد.

هادی رضایی، لژیونر ایرانی و بازیکن تیم فوتبال البشائر نیز عنوان کرد: در بازی فوتبال هیجان بالایی وجود دارد و خشونت نیست. ویژگی یک بازیکن در بازی را نمی شود به همه مردم یک کشور نسبت داد. هیچوقت نباید به صورت کلی صحبت کنیم. باید در فضای مجازی و واقعی این رفتار و صحبت را محکوم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    اینک ایرانی ها همیشه داور رو تحریک میکنن درسته نمونه اش بازی با ژاپن که همه رفتن سمت داور و ژاپن گل زد
  • ناصر ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    کلینزمن افسانه ای، کاملا حرف حقی زده...